verre-oosten.reismee.nl

Het is weer tijd... de hoogste tijd!

Ola señores y señoras!

Het is weer tijd voor een avontuur. We, ik en mijn backpack, geen weer een tijdje op reis. Dit keer niet naar het Midden Oosten, maar naar Latinoamérica.

Op 21 mei a.s. ga ik met school voor 3 weken op studietrip naar Cuba, alwaar wij met een groep van ongeveer 35 man de boel op stelten zullen gaan zetten. De eerste week zullen we in Havana verblijven waar we 's ochtends spaanse lessen zullen volgen en in de middag rondleidingen zullen krijgen die worden verzorgd door medestudenten. De 2 daarop volgende weken zullen we een rondreis gaan maken over Cuba, waarbij iedere student verantwoordelijk is voor een deel van de activiteiten die we gaan ondernemen. Ikzelf zal de tourleader uit gaan hangen in Santa Clara. Hier zullen we een bezoek gaan brengen aan El Tren Blindado, een trein die in 1959 onder leiding van Che Guevara ontspoord is en die het einde van la revolucion inleidde en zorgde voor het aftreden van dictator Batista en daardoor de weg vrijmaakte voor Fidel Castro en de zijnen om de macht op Cuba over te nemen. Vervolgens zal ik de groep meenemen naar het monument/mausoleum en museum van Che Guevara.

Na deze 3 weken op Cuba zullen enkele studenten weer op het vliegtuig naar Nederland stappen en anderen, waaronder ondergetekende, zullen nog door gaan reizen. Ikzelf zal na Cuba nog 9 weken door gaan reizen. Allereerst ga ik naar Mexico, vanwaar mijn plan is om door te reizen naar Guatemala, El Salvador, Honduras en Belize om vervolgens op 11 augustus weer vanaf Cuba terug te vliegen naar Nederland.

Uiteraard zal ik jullie weer gaan lastig vallen met verhalen en anecdotes van mijn avonturen. Maar geen paniek, de eerste 3 weken zullen rustig voor jullie zijn aangezien internet op Cuba zeer schaars is. Na deze 3 weken zal ik het uiteraard niet kunnen laten om jullie zo nu en dan een beetje jaloers te maken. ;)

Gegroet,

de touroperator!

Reacties

Reacties

Silke

Wat superleuk dat je weer weggaat! Ben wel jaloers, doe mij ook zo'n studie.. Heel veel plezier!

Wiebe

Hoi Jan, ik had al stiekem gehoopt dat je weer een blog zou gaan bijhouden. Geweldig dat je dat weer gaat doen. En zoals jij je nu al verheugd op je reis, verheug ik me nu al op je verhalen. Laat het feest maar beginnen!!

jelle

Klinkt weer heel aangenaam krijgen we dan weer een uitzwaai feest met een stripper of dit keer niet

Marjolet

Ik ben reuze benieuwd naar al je verhalen en bevindingen. Het zal zeker weer een geweldige ervaring zijn! Ga ervan genieten en ik kijk nu al uit naar het lezen van je blog!

Gabi

Super leuk zou wel graag ook willen .Fijn dat je weer een blog bij houd .

Truus Smakman

Leuk hoor!!
Wij zijn druk met verhuizen en dergelijke en jij maakt ons weer jaloers met je geweldige verhalen.
Ik ga ze zeker weer lezen!
Veel plezier en tot later!!

Paul Scholtens

Hoi Jan; eindelijk is het weer zover hoor ik je zuchten;
op naar het avontuur; en direct maar weer 5-6 landen; ja als je toch bezig bent; veel plezier; ben benieuwd naar je verhalen !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!