verre-oosten.reismee.nl

¿Hablas Español?

¡Hola Todos!

Het is alweer een tijd geleden sinds mijn laatste update vanuit Centraal America, dus het werd wel weer eens tijd dacht ik zo.

Na mijn laatste bericht uit Palenque in Mexico ben ik naar San Cristobal de las Casas gegaan, hier heb ik een beetje tegen mijn zin in een hele week doorgebracht. De eerste paar dagen waren heel leuk en relaxed. Na met een flinke vaart door Mexico en Tikal te hebben gereisd had ik wel even zin om rustig aan te doen, dus de eerste paar daagjes met wat gezellige mensen op terrasjes gezeten en verder niet veel uitgevoerd. Toen ik dan eindelijk op dag 4 een tour wilde gaan doen naar een Canyon in de buurt sloeg het noodlot toe. Ik werd ziek, en goed ook. Resultaat: ik heb nog zo een 3 dagen in bed gelegen. Toen ik me eindelijk weer een beetje het mannetje voelde ben ik met Tom en Tessa doorgereisd naar Xela in Guatemala. Na 1 dagje daar te zijn geweest, was het tijd voor mij om voor zo een 3 weken naar Antigua te gaan, waar ik mijn Spaanse lessen zou gaan volgen.

Antigua is een leuk coloniaal stadje op een uurtje rijden van Guatemala City. De stad is omringd door 3 vulkanen, waarvan er 1 zeer actief was, de Fuego vulkaan. Ik heb deze dan ook regelmatig aswolken zien uitspuwen, soms was het 5 keer raak in een half uurtje. En vanaf het dakterras van mn huisje was dit allemaal goed te zien, ook tijdens de Spaanse lessen. De spaanse lessen heb ik in totaal 2 weken intensief (6 uur per dag, 1 op 1 les) gevolgd. Heb er veel van opgestoken, maar ben natuurlijk nog alles behalve vloeiend in Spaans, maar we werken eraan. In de weekenden had ik geen les en het eerste weekend ben ik dan ook naar Lago de Atitlan geweest, erg mooi meer, wederom omgeven van de vulkanen. Het 2e weekend ben ik met wat andere studenten van de school naar het strand van Monterrico geweest, lekker een weekendje relaxen na alle Spaanse lessen. Want die zaten er ondertussen op, en op maandag kwam Suzan mijn kant op. Ik heb haar 's middags opgehaald van het vliegveld vanGuatemala City. Maar niet nadat ik met een chickenbus (zo noemen ze de lokale bussen hier) ergens in een buitenwijk van de stad was gedropt. Was et eindstation van de bus, en ging dus helemaal niet langs het vliegveld, wat ze mij wel verteld hadden. In plaats van goedkoop uit te zijn moest ik dus alsnog een dure taxi nemen naar het vliegveld, maar het was het allemaal waard want ik ging mn vriendinnetje na 8 weken eindelijk weer zien, dus wat kon mij het schelen.

Met Suzan ben ik de eerste dag wat door Antigua gelopen, haar het een en ander laten zien. De 2e dag zijn we naar een andere actieve vulkaan in de buurt van Antigua gegaan, de Pacaya vulkaan. Verreweg de makkelijkst vulkaan om te beklimmen en daardoor automatisch de populairste. Was mooi, hebben marshmallows en een tosti verwarmt klaargemaakt met behulp van de hitte vanuit de vulkaan. Op donderdag was het dan na 3 weken, tijd om Antigua te verlaten. Op naar Semuc Champey. De reis hier naartoe zou zo een 6 uur duren, duurde uiteindelijk bijna 11 uur. Mede omdat onze chauffeur een paar uur verdwaald door Guatemala City heeft rondgereden. Maargoed het was het waard, want het was er erg mooi. We hebben er 's ochtends met een kaars door een grot gezwommen en geklauterd, waarna we met een rubberband over de rivier naar ons hotel teruggedobberd zijn. Na de lunch zijn we lekker gezwommen in de natuurlijke pools die ze daar hebben, omgeven door jungle en watervallen. Erg relaxed.

We zijn nu in het plaatsje Rio Dulce in een mooi gelegen hostel in het mangrove bos. Morgenochtend willen we over de rivier de Rio Dulce met de boot naar Livingston gaan waar we hopelijk van het strand kunnen gaan genieten. Daarna is het op naar Honduras!

Groetjes!!

Reacties

Reacties

Wiebe

Fijn weer een verhaal te lezen en mooie foto's te bekijken! Tja, het wordt wat eentonig om maar steeds te zeggen dat enige jaloezie me niet vreemd is...
Heel veel plezier saampjes!!

Gabi

Leuk verhaal weer, geniet er nog even van voor dat je weet is het weer voorbij
Mooie foto's
veel plezier nog met Suzan

ted

hey jan je bent wel blij om bijna weer naar huis te komen zeker ha ha. nee man top weer geniet nog maar ff.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!